CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

sahabat dunia akhirat

bismillah.

entry ni khas untuk sahabat dunia akhiratku... AZIMAH SUMAIYAH.
masa aku taip nama kau ni, aku rasa sebak sangat. entah. macam la kau nak balik Malaysia hari ni kan? 
tak... tapi aku bakal tengok kau naik atas pentas hari ni! aku bakal tengok kau konvo, sahabat!

rupanya dah lama kita berkawan. dari sekolah menengah, kolej dan akhirnya... jordan! 
tak sangka kan kita bersama sampai ke luar malaysia. tapi, kau akan balik dulu. dan aku masih lagi 2 tahun di sini. *ambil tisu kesat hingus* ahahaha.

masa sekolah menengah, kau dengan aku kenal-kenal macam tu je. yela! seorang asramanya di timur, seorang lagi asramanya di barat. mana nak rapat. 5 tahun kita bersama, tapi... kita tak rapat seperti sekarang. 

sampai di kolej, kita ditemukan lagi sekali. kau tegur aku dulu. di situ bermulalah cerita persahabatan kita. kita saling berbincang, bertukar fikrah, saling belajar bersama... kita pun pernah jadi 'room mate' kan?
walaupun tak lama, tapi itu adalah detik berharga. 

kau masih ingat persahabat kita di duga? aku diuji dengan fitnah. kau diuji untuk percaya atau tidak. tapi, tak kisah la macam mana pun badai melanda, kau dengan aku masih berkawan. aku terharu! :(

tahun 2010 kita bersama konvo. kita berjumpa walaupun tak lama, tapi kita sama-sama mengucapkan tahniah. nama kau dan aku ditanda dalam buku konvo sebagai sebahagian pelajar yang DL. kita bersama sudah mengharumkan nama keluarga terchenta! aku bangga denganmu, sahabat!

tapi, kemudian kau pergi dulu ke jordan. sedangkan aku... masih mencari sedikit duit buat diri sendiri. dan dengan duit itu aku gunakan untuk buat preparation datang ke jordan. untuk belajar bersama dengan kau macam semasa di kolej dulu.

aku rasa terhutang sangat budi kat kau. kau yang banyak tolong aku sebelum datang sini. punya banyak soalan aku, bertalu-talu masuk inbox kau... tapi, kau layan penuh mesra. kadang-kadang aku terfikir adakah kau rimas? yela. dengan kerja persatuan lagi. dengan belajar lagi. maafkan aku, sahabat!

sampai je aku kat airport, kau orang pertama yang sambut aku. ingat lagi tak... aku peluk kau ketat-ketat? mungkin kerana rindu. dan tak sangka kan, aku transit kat rumah kau. sepanjang transit, banyak benda aku belajar dari kau. yela. kau kan 'senior' waktu tu... hahaha. kau yang carikan rumah. kau yang selesaikan isu rumah pindah-randah. penat kan jadi kau? hahaha. 

dari kesusahan dan kepayahan tu menjadikan kita semakin rapat.
maaflah kalau waktu kau susah aku tak ada untuk tolong. 
dan, hari ini... kau akan konvo. tahniah sahabat!!
doakan aku untuk menjadi hebat macam kau juga. ^^

eh. malaysia dah mula memanggil-manggil tu. sahut cepat ye. mereka perlukan bakti kau. 
selamat berbakti sahabat untuk ummah demi Allah. :)

p/s: nantikan aku di masrah bersama hadiah buatmu. hahaha. 



0 comments:

Post a Comment

::papan kenyataan::