CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

ang dah tua, wei.

bismillah. 

"akak saya kering idea ni." kata mardhiah, mama biro penerangan dan penerbitan yang disegani dan dikasihi di serata mu'tah ini di atas kehandalan beliau mengendalikan media persatuan iaitu PERMATA.

okay. belum apa-apa ayat moja didahulukan. mesti mama bpp sekarang sedang tersengih-sengih. setiausaha yang pandai mengambil hati cik ketua. 

"akak ada idea. kita buat macam ni bla bla bla dan bla bla serta bla bla." saya memberikan beberapa cadangan yang tidak padu mana. tiba-tiba... wardah, si gadis harijadi atau birthday girl datang menjengah bilik. mahu berjumpa adilah yang sedang bersemayam di atas tilam letriknya yang sangat memanaskan badan di kala musim sejuk ini. 

"siapa kat sana?" tiba-tiba mardhiah bertanya. seakan dapat merasakan sesuatu. kan saya dah cakap... mardhiah ni hebat orangnya. belum apa-apa dia dah dapat kesan. dia ni ada ilmu kasyaf kalau tak silap saya. belum sempat saya nak keluar bilik, dia dah tahu. belum sempat budak rumah dia nak batuk, dia dapat kesan. power tak??? dulu.. dia la cerita dengan saya, dia pernah hampir terjadi power rangers pink. tapi dia tolak tawaran tu sebab dia nak jadi mama bpp. hebat kan? kan? kan?

"ada cah, dila dan wardah." saya berterus-terang sahaja. "jadi, akak rasa kita perlu letak tarikh event, nama ajk, dan nama persatuan kita." eheh. tukar arus perbincangan. kena cover sikit. kalau orang lain mesti tak paham bila saya guna term-term macam tu tiba-tiba kan. tapi, sebab mardhiah ni hebat (dah banyak kali saya ulang ni) dia boleh kesan terus apa yang sedang cakap. pergh! padu! tak sia-sia saya undi dia jadi mama bpp. 

kami berbincang. idea pun melimpah-ruah dari dua belah pihak. apa yang ingin dilakar nampak semakin jelas dan jelas. haaa... saya sepertinya tak perlu pakai spek mata dah akibat kejelasan yang melampau. 

pukul 9 malam, kami dapat message di FB. haaa.. akhirnya, siap cover timeline yang cun-melecun. kebabom kebabom. *bunyi bunga api.* nak tengok hasil lakaran mama bpp yang dikasihi ni... 

tada! inilah hasilnya!



cantik tertarik poster ini memang debom kan??

tepat pukul 12 tengah malam... koff koff.. sepatutnya... koff koff.. kitorang tukar dp dan cp. tapi, kerana mata yang tak dapat ditahan dari pujukan hirom, hampir kesemua syahid pada malam tu. termasuk saya. koff koff. aish. batuk teruk aih! hahaha. 

tiba-tiba saya terkejut. zafira mengejutkan saya dari tidur. tengok jam... aiyak! dah pukul 12.30... check mukabuku, semua pakat 'memuji-muji' saya kerana saya tertidur sedangkan amanat saya kepada mereka agar jangan tidur. dush! dush! 

maka, dengan rasa bertanggungjawabnya saya menukar dp dan cp saya secepat mungkin. lega. tanggungjawab tertunai. heh! si gadis harijadi pun terkejut kerana mukanya berada di mana-mana di mukabuku. gelombang 1.0 dirasai. 

jadi... inilah perjalanan riwayat al-kisah si gadis harijadi. oh ye! cp dan dp ni macam nak buat pilihanraya kan?? memang pun. kami gunakan cp dan dp ini bagi kempen kelab bidadari syurga. wardah antara calon presiden. haha. saya pasti dia akan menang. tengok gambar pun tahu dia sangat ayu. 

----------

baiklah. saya rasa sudah masanya saya serius. ehem ehem. betulkan anak tekak. 

apa yang boleh saya katakan, ukhuwwah yang terjalin antara kami sesama ahli bayt sangat osem. saya merasa sangat beruntung dan bersyukur kerana Allah telah menemukan kami. jika kami duduk berlainan rumah, mungkin cerita kami akan berlainan. kerana itu, syukur alhamdulillah atas nikmat ukhuwwah ini ya Allah. 

semua ujian yang kita lalui, kita hadapinya bersama-sama. banyak kenangan yang telah kita lakar. gaduh?? kita tak pernah. tapi, bertekak tu selalu. selalunya kita banyak bertekak di dapur. sebab apa? sebab nak bahagian ayam yang besar. jadi, semua pakat berebut dan mulalah bertekak. ish! sangat keanak-anakan. cuba matang sikit. hahaha. 

dan lagi bertambah untung bila kita dapat bersama dengan ahli bayt ug indah. paling best, bila dapat makanan dari diorang. semua pakat masterchef dalam rumah tu. kalau tak silap diorang ada buat bisnes katering semasa di malaysia dulu. kalau sesiapa ada plan nak kahwin dan malas guna orang mentagha (orang yang sibuk basuh pinggan, potong bawang, masak bagai-bagai tu), maka tepon lah mereka. mereka pasti tidak akan mengecewakan anda. koff koff. 

jadi, tak ada apa nak cakap selain terima kasih duhai sahabat-sahabat sekalian. lap you ketat-ketat sampai sendat. (what?!) 
asalnya, saya nak jadikan post ni macam tacing-macing. tapi, tiba-tiba jadi had lain pulak. ang punya pasai la ni, wardah!! 

okeh. sebelum saya berhenti menaip, saya ingin mengucapkan... wardah! ang dah tua! jangan dok peghasan muda lagi tau. muka ang lagi tua dari akak. omo! *malu. lari sambil menaip.*

terima kasih tak terhingga. tak tau nak hingga mana kepada...
kak insyi (si tua), zue (si muda), syida, firah, wardah (si gadis harijadi), dilah, cah (adik), mardhiah (mantan power rangers pink), wani, salmi, ul (mak ying) dan syaza. 

hahaha.

0 comments:

Post a Comment

::papan kenyataan::