CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

calon yang sesuai...

bismillah...

esok adalah hari saya merdeka daripada perjuangan medan exam ni. semester ini boleh saya katakan sebagai sem yang mencabar dan banyak ujian serta pengalaman yang menarik serta berbekas di hati.

sebenarnya saya cuma nak buat luahan hati secara ringkas sahaja.
3 hari lepas keluarga makcik datang jordan. singgah RnR kejap before dorang akan diterbangkan ke mekah untuk umrah.

saya pergi rumah adek pagi tu.. tolong makcik masak. best tapi rasanya part best tu saya cerita lain kali bila kredit  berukband dah selamat di topup. boleh conteng panjang2 kat blog ni. sekarang pakai belas ehsan wifi rumah yang laju seperti kura2 sdg tenat. serta bersenjatakan phone yg sebesar kalkulator ini. sungguh mengajar erti kesabaran.

so..nk pendekkan citer, ada seorang hamba Allah ni bagi nasihat yang padu bak ang pada saya pada hari itu... bunyi nya cenggini...
'kakcik, cari calon yang sesuai.'

eh. kalau ayat tu dicakapkan oleh seorang mahasiswa yang berfikiran matang atau makcik yang sedang menjahit baju kurung untuk rumah sebelah mungkin saya tak terkejut dan rasa benda tu normal, tapi... kata2 ini diucapkan oleh seorang hamba Allah yang 'istimewa' yang punya kelebihan yang tiada pada kita yang normal. sudah pasti la saya merasa terkejut dan terkedu sebentar.

lagi satu... masa dia cakap benda tu.. dia cakap secara tiba-tiba. tak ada ribut rak ada taufan. tak ada perkataan jodoh langsung terkeluar dr mulut time tu. takkan tiba2 saya nak sembang dengan dia citer pasal jodoh sedangkan saya tahu dia macam mana.. tapi, bila dia yang tiba2 cakap macam tu kat saya, sumpah benda tu buat saya tertanya-tanya.

kata kawan, mungkin calon yang datang sekarang ni tak sesuai kot. saya katakan.. tak sesuai apanya... calon pun tak ada. dia tergelak.

haih. pelik. tapi... biarlah. kerana itu rahsia Allah. saya cuma boleh mendoakan moga Allah memberikan yang terbaik.

lalala. nak sambung baca buku. 

1 comments:

Fyra Nysa said...

huhu.. cm tw je spe yg tye tu,,hikhik

Post a Comment

::papan kenyataan::