CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

oh! salji lagi...

bismillah.

9.1.2013... salji pertama di mutah bagi tahun ini. saya menjangkakan tahun ni tak turun salji sebab musim sejuk lambat sikit dan sejuknya pun tak mencengkam tulang macam tahun lepas. jadi, ingatkan macam tahun ni angin sepoi-sepoi bahasa je. jangkaan saya rupanya sangatlah meleset. 

buka je facebook, berlambakkan la status pasal uncle sonata ni. lagi-lagi dari pelajar tahun 1. tapi, tak kalah juga dari pelajar tahun 2, 3 dan 4... cuma yang bezanya tahun 1 terlebih heksaited sebab first time. yang senior pulak heksaited sebab... sebab apa eh dorang heksaited?? saya pun tak pasti. sebab saya cool. =.= wahahaha. 

bila tengok pelajar tahun 1 heksaited, maka saya pun teringatlah peristiwa tahun lepas. sama je heksaitednye. mungkin lebih dasat. nak tengok kedasatan kitorang, bayt bustan? yang mana mengangguk tu, teruskan membaca... 

korang pernah rasa katil patah sebab berebut nak tengok salji? katil korang lek-lek lu je kan. tapi, katil salah sorang ahli bayt bustan patah. masa tu salji tak turun pun lagi. baru frost. 

korang pernah rekod video salji? mesti pernah kot ye. tapi... kitorang lain. cadang memang nak rekod salji tapi sebab malam gelap-gelita, jadi tak nampak sebutir salji pun. dan, salji time tu tak turun pun lagi. baru frost. last-last bila tengok video balik, gelap. yang ada video budak rumah bising, hiruk-pikuk, gelak-tawa. teruk.. teruk..

pernah makan ABC? kat malaysia mesti banyak kali kan... dan senior-senior pun mesti dah biasa makan ABC dari langit.. tapi, masa tu kitorang kan baru tahun 1, mestilah terhengen sangat nak makan. so... kumpul segala ais dan waktu tu juga merajinkan diri keluar ke kedai beli pewarna la hape la untuk menyedapkan ABC tu. tu sume gara-gara heksaited melampau la. *kitorang tak termasuk saya. 

banyak gak la memori-memori yang menunjukkan kejakunan kitorang terhadap salji time tu. jadi, tahun ni  saya lebih bergaya dalam menghadapi salji. semua persiapan dah saya sediakan. balik malaysia tahun lepas saya beli segala macam pekakas untuk mempertahankan diri bagi menghadapi salji. sebut je nak apa... semua ada. 

- long coat makin tebal.
- sarung tangan 
- inner dari wool
- warm pad
- snow hat

eheh. ni je. tak ada la semua ada... 

tahun lepas mungkin sebab first time kan, badan ni mana nak tahan. lagi-lagi saya dapat bilik besar gila. lagi la sejuk melampau. yang paling best, kalau budak rumah nak bekukan kek ke mesti datang bilik. haaa.. kan macam peti sejuk tu..

jadi, oleh kerana diri ni tak tahan jadi saya sepakat membawa berkat dengan adik untuk beli khemah. jeng jeng jeng. 



gambar diambil secara sembunyi-sembunyi oleh budak rumah

agak panas la dok dalam ni. saya memang jarang keluar khemah. segala makanan, cikedis bagai seludup masuk dalam khemah. dah rupa polar bear sedang berhibernasi. tapi, percayalah... benda alah ni sangat berjasa pada saya tahun lepas. khemah ni pernah popular di group helwanis dan kerana promote yang kaw-kaw, ada jugak la akhowat yang terbeli khemah lepas tu.

sekarang?? dah tak main dah khemah-khemah ni. up sikit. beli cadar letrik. haaa... hamek. panas badan. memang sedap. cadar letrik tak main manual, auto terus. memang macam anak orang kaya. haih~ tak la. sebabnya yang manual dah sold out. jadi, terpaksa la beli auto. kalau tak beku badan. khemah? ada kat adik. 

jadi, tu la serba sedikit pasal saya, bayt bustan dan salji. tangan dah sejuk gilak ni.. nak kena simpan dalam kocek sweater bagi panas sat. ok la. nikmati la gambar salji yang tak seberapa ni..



ni subuh tadi punya gambar. kalau perati betul-betul ada 2 ekor burung atas dahan. memang tabah gila la burung tu. dari hujan malam semalam bertenggek atas pokok. tabah.. tabah..


ni gambar kat bustan. time ni salji still in the process mencurah-curah ke kebun. 


suka tengok gambar ni. salji penuh atas pokok. macam pokok krismas lak. 

ni kat belakang rumah. yang bangunan panjang tu sekolah.

ni la sekolahnya. pagi-pagi dengar dorang bising setiap kali perhimpunan pagi.



kepada ayah dan keluarga yang budiman, yang memang pembaca setia blog zu... sila lah tatap gambar-gambar ini. dan, doakan yang terbaik untuk zu. exam ada lagi 3 payyyperrr. bila nak last payyyperrrr ni..?




4 comments:

Fyra Nysa said...

biyane ats peristiwa tadi :( .. akn cah kenang kisah itu smpai bile2 ^_^

Unknown said...

hahaha...suka suka suka,kebun gandum kita.

atiqasyahira said...

okay fine. jeles gila. tapayah g korea pon dah jumpe salji. ahhhh. jeles *___*

cinta ilahi said...

btol..btol.. x perlu p korea. :P

Post a Comment

::papan kenyataan::