CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

dilema cinta ilahi

bismillah.

assalamualaikum..

terkadang diri rasa ingin lari
lari entah ke mana aku tak pasti
lari membawa hati
hati yang kotor dipenuhi daki
daki yang banyak menggelapkan hati
aku ingin... hati itu suci kembali
kembali jernih, berseri-seri...


aku penat
cuba mencari kembali hatiku yang hilang
hilang termasuk di dalam kesibukkan dunia

aku ingin balik
kembali pada diriku yang asal
yang gembira bersama imanku
sendirian namun bahagia



namun... aku tahu...
tidak mungkin aku akan begitu lagi
mana mungkin aku seorang diri
selamanya begini

yang lepas tidak boleh dikembali
itu aku pasti
jadi, hari ini
aku kena terus tabah mengajar diri
membaiki hati
membersihkannya dari daki
agar berseri kembali

aku ingin menangis
menangis sepuas-puasnya
menyesali segala perbuatanku
yang dahulu, kini dan akan datang
aku ingin menangis
dalam sujud panjangku
ketika hanya tinggal aku dan Dia
aku ingin menangis
ketika membaca surat cintaNya
aku ingin menangis! aku ingin menangis! aku ingin menangis!

mengapakah hati ini keras benar!
kenapa hati ini seperti batu!!
kenapa??!?!?!?!

aku perit berperang dengan diri sendiri
aku perit berperang dengan hati
aku perit berperang dengan akal

aku merinduiNya
rasa gembira jika dapat 'dating' denganNya
rasa syukur kerana dia mengajakku bersamaNya
rasa bertuah dapat mengadu padaNya

tapi........
di sebalik itu, diri masih terasa kosong
kosong kerana hati dan jiwa tidak seiring dengan rasa

kata rasa gembira, tapi kenapa hati tidak merasainya
kata rasa rindu, tapi hati merasa itu dusta dan tipu

perang dengan hati ini perit!!!
cinta itu berada di depan mata
namun jenuh untuk digapai
payah untuk dicapai
aku buntu!!!

marah pada diri
kerana membiarkan hati terus berdaki
hingga susah untuk dicuci
salah sendiri!!!

tabah la wahai diri
jika kau terpaksa penat
kalau kau terpaksa tenat
walau kau tak akan cukup rehat
tak apa... asal cintaNya kau dapat!


0 comments:

Post a Comment

::papan kenyataan::